Zaterdag 30 - 12

30 december 2017 - Sandringham, Australië

zon, bewolking en af en toe wat regen. 21 graden. Samen naar de stad South Yarra gegaan. Een straat van ongeveer 2 km en beide zijden winkels! Winkel “Chapel Street Bazar” was heel bijzonder. Een zeer grote winkel met allemaal retro spullen. Moment van herkenning! ‘s Middags met Anthony naar het onmens grote winkelcentrum Chedstone geweest. Dit is helemaal overdekt. Als onervaren bezoeker niet gemakkelijk om de goede uitgang te vinden. Bij enkele luxe winkels, o.a. Guzzi, stonden de mensen in de rij te wachten! Dit centrum is het grootste van het zuidelijk halfrond van de wereld. Dus groter dan waar ook in Amerika! Vanavond weer lekker eten van de barbecue. Morgen relax wachten op de laatste avond van het jaar. Wij gaan rond 21.00 uur naar Melbourne. In het centrum verwacht men 500.000 bezoekers. Wij gaan naar de buitenkant van het centrum omdat het vuurwerk daar veel beter is te zien. Vanaf 15 gebouwen wordt vuurwerk afgestoken en is Melbourne tijdelijk verlicht. Dit afsteken wordt centraal gecoördineerd omdat het in Australie verboden is om zelf vuurwerk af te steken. Omdat Pete, de partner van Anthony, de coördinator is van dit geheel, gaan we ‘s avonds eerst bij hem in de controlekamer kijken. Hij is door een commerciële zender ingehuurd om dit geheel, ook rechtstreeks op de televisie, tot een succes te maken. Het weer ziet er morgen overdag en ‘s avonds prima uit. Overdag zonnig en 25 graden en ‘s avonds 15 graden en weinig wind. Als er te veel wind zou zijn, gaat het geheel niet door. Iedereen een heel gezellig uiteinde en hopelijk komen alle goede voornemens uit. Maar dat bepaal je voor een gedeelte zelf!

1. Marieke:
    30 december 2017
    Jullie ook een heel goed uiteinde en een liefdevol, gezond en reislustig 2018!
    We zien morgen de filmpjes wel van het vuurwerk en hebben morgen om 14.00 (nl tijd) wel even contact!
  2. Paula:
    30 december 2017
    Heel veel plezier, geniet van het spektakel en voor iedereen een gezellige jaarwisseling en een heel goed en gezond 2018.
    Groetjes van mama, Riet, Gerard en Paula