Zaterdag 9 - 12

9 december 2017

Zonnig en 24 graden. Vandaag 230 km van Orbost naar Merimbula. We hebben niet de snelste weg langs de kust genomen, maar meer via het binnenland. Dit was een route door veel imposant bosgebied, bochten en dalen. Het nadeel van een weg door bosgebied is het regelmatig zien van doodgereden kangoeroes en wombatten. De dag begon met de eerste stop bij het strand van Marlo. Omdat we langs de kust rijden zien we regelmatig strand. Ook dit strand was de moeite waard. Tweede stop Cape Conran met zijn grillige kust. In de plaats Cann River gepicknickt. Daar ontmoeten we een echtpaar uit Dordrecht. Allebei leraar in voortgezet onderwijs. 4 jaar tijd gespaard om een maand naar Australie te kunnen. Een leuk gesprek met leuke mensen. Onderweg kwamen we nog de Friesian's Farmstay tegen. Een fokbedrijf van Friese paarden. Je kunt daar een appartement huren en ook alles leren over het fokken en verdere vervolg. Ook het berijden van de paarden is mogelijk. Uiteindelijk ons motel in Merimbula bereikt, waar we 2 nachten zullen verblijven. De komende dagen geen sneeuw, onweer, harde koude wind en lage temperaturen. Wel zonnig en 22 tot 24 graden.

1. Gabrielle van Rijn:
    9 december 2017