Woensdag 27 - 12

27 december 2017 - Sandringham, Australië

zonnig en 36 graden. Vandaag met de trein naar de Botanische tuin in Melbourne. Zeg maar park! Ook weer zo groot! Een grote verscheidenheid aan bomen, planten, struiken, vogels enz. In een woord: bijzonder! Wat is dit genieten als je van natuur houdt. Na 3 uur in het park te hebben gewandeld ( en nog niet alles gezien ) zijn we naar de Gallery of Arts gegaan. Een prachtig gebouw met een mooie tentoonstelling. Daarna naar het Eureka Skydeck gegaan. Dit gebouw is 297 m hoog en geeft een bijzonder uitzicht over Melbourne. Je ziet de 4 stadions bij elkaar liggen waar o.a. Cricket, soccer, Australian football, basketbal, rugby en tennis wordt gespeeld. In het Rod Laver stadion begint 15 januari de Australian open (tennis). En dan het zicht op het circuit van de Formule 1. Dit ligt rond het meer. In maart is hier het begin van het Formule 1 seizoen. Toen naar het treinstation, welke centraal ligt, en in 30 minuten waren we weer thuis. Vanavond nog even gezwommen in het zwembad in de tuin. Nu is het bijna 23.00 uur en het is nog 34 graden!!!!!!!!! Morgen Melbourne verder verkennen. De temperatuur “zakt” morgen naar 31 graden.