Woensdag 20 - 12

20 december 2017 - Yass, Australië

Om 10.00 uur vertrokken om naar de plaats Yass te gaan. Het was heet; bij vertrek al 39 graden! Om 11.00 uur was het 41 graden!!! Maar het weer ging veranderen. Onderweg zakte de temperatuur stapje voor stapje. Uiteindelijk bewolkt en lichte regen en .....15 graden!!! We mochten niet mopperen! In Sydney heeft het gestormd, hevig geregend en onweer. Veel huizen en bedrijven zonder stroom. In Melbourne veel wateroverlast en hagelstenen. En wij zitten tussen Sydney en Melbourne.

In het algemeen hebben de vrachtauto’s een extra aanhanger. Ook de cabines zien er fors en prachtig uit. En ze denderen door! Op de snelwegen is de maximale snelheid voor alle verkeer 110 km. Bijna iedereen houdt zich er aan. Deze discipline is er ook bij het rijden binnen en buiten de bebouwde kom. Australie is duidelijk in zijn aanpak!

In verband met het milieu mag er tijdens Oud en Nieuw geen vuurwerk worden afgestoken. Dit gebeurt alleen op centrale plaatsen door de Overheid zelf.

Roken is slecht en een grote kostenpost voor de gezondheidszorg. Een pakje Marlboro van 25 stuks kost 20 euro!!!! Je ziet dan ook heel weinig mensen roken. We kunnen hiervan in het softe Nederland nog wat leren!

Morgen weer verder naar...? Vanavond nog bekijken waar naar toe en een motel boeken. Over 2 dagen weer terug in Melbourne.