Donderdag 30-11

30 november 2017 - Berwick, Australië

het wordt weer een warme dag; 35 graden! Met Paul en Debra met de auto een uur onderweg om in het centrum te komen. Altijd veel verkeer en bijna iedereen heeft “ een grote bak”. Eerst een bezoek gebracht aan het monument ter herinnering aan de 1e en 2e Wereldoorlog    .Totaal 80.000 militairen, die hun steun aan andere landen hebben verleend, zijn gesneuveld. Een indrukwekkend gebouw en informatie. Vanaf dit monument een mooi uitzicht op het centrum. De auto geparkeerd in een gigantische parkeergarage van het conferentiecentrum. We stonden achterin en hebben 500 m gelopen voordat we het gebouw hadden verlaten. Maar eerst nog even aan de inwendige mens gedacht. Onderweg kwamen we een informatiebord tegen over het aantal immigranten uit Nederland. Wat opviel dat Friesland wordt vermeld en dat in Nederland 2 talen worden gesproken; Nederlands en Fries!!! (Zie foto). Het centrum bestaat uit allemaal recht toe recht aan straten met in het midden een overdekte passage naar de volgende straat. Er heerst al een echte kerstsfeer. Wat opvalt in Melbourne is de degelijkheid van banken, hekken, prullenbakken enz. Alles is van roestvrij staal. Het is indrukwekkend als je daar loopt. Dat is het verschil met Nederland: ik ben klein en zij zijn groot. Na een heerlijke middag weer 75 minuten moeten rijden (veel langzaam rijdend verkeer) om thuis te komen. Niet ver van het huis van Paul en Debra ligt het circuit van de formule 1 van Melbourne; een stratencircuit. Dus wij reden over deze weg om thuis te komen. Heel bijzonder. Zie foto. ‘ s Avonds gezellig uit eten geweest.  Morgen een relaxdag omdat er veel regen wordt verwacht.

1. Wia:
    1 december 2017
    Een broccoliboom wat leuk wist niet dat dat echt bestond 😉