Donderdag 14 - 12

14 december 2017 - Mittagong, Australië

Zonnig en zeer warm. 41 graden!!!

Zo warm hebben wij het nog nooit meegemaakt. Gelukkig een auto met een prima airco. Vanochtend vertrokken naar onze nieuwe bestemming Mittagong. Afstand 210 km. Om 10.30 was het al 35 graden en om 12.00 uur 41 !!! We zijn alleen voor onze picknick uit de auto geweest. Ook nu weer door een prachtige bosachtige omgeving gereden met heel veel scherpe bochten en regelmatig stijgen en dalen. De hele weg langs de kust van Melbourne naar Sydney (900 km) is een vrij smalle 2-baans weg. Maximale snelheid is 100 km. Om de 5 km komt er een extra baan bij om in te halen. We zitten nu 2 nachten in ons nieuwe stulpje en gaan zaterdag naar Sydney (nog 108 km). Daar hebben we voor 4 nachten geboekt. Het links rijden gaat “bijna” automatisch. Door de warmte geldt code oranje voor bosbranden. De temperatuur gaat de komende dagen terug naar 28, maar volgende week weer hoge temperaturen. Dan is de vraag: wanneer komen de bosbranden en niet of ze komen! Maar dan gaan wij weer terug naar het “ veilige” Melbourne.

1. Magda:
    14 december 2017
    2 nachten in dit leuke huis. Geen straf. 😝 Reis met jullie mee. Elle dag even lezen en de mooie kiekjes bekijken.🌞😍