Dinsdag 12 - 12

12 december 2017

Zon / bewolkt 24 graden
Na 25 km was de weg afgesloten en moesten we 10 km over een zandweg door het Mimosa Rocks National Park. Dit was zeker geen straf!! (Zie foto). Tussen de plaatsen Bega en Cobargo kwamen we een reeks bijzonders brievenbussen tegen. Een oude oven, gasfles, magnetron enz. We werden aangesproken door een vrouw die er tegenover woont. Ze vertelde o.a. dat haar hond in het dierenziekenhuis light omdat deze is gebeten door een zwarte giftige slang. Dit soort slang komt algeme;en voor! Deze kroop bij haar in het gras van haar tuin. Zij was daarom met een zitmaaier het gras zo kort mogelijk aan het maaien. Haar advies: wees voorzichtig!!! Bij een beet: lichaamsdeel afbinden en 000 (ons 112) bellen. Het afscheid nemen was hartelijk Wij kregen een kus! In de plaats Cobargo een tussenstop. Een dorp met veel creatievelingen. Veel interessante winkels en galeries. Daarna naar Tilba met zijn oude houten huizen en winkels. Veel aparte winkeltjes. Als laatste hebben we daar koffie met eigen gemaakte fudge genomen. Deze man had buiten de koffie ook een winkel van sinkel, een bed & breakfast en een benzinepomp. Een aardige, sympathieke en vrolijke vent. In Narooma bij het meer gepicknickt. Uiteindelijk om 18.00 uur bij ons Hanging Rock Family Motel in Batemans Bay aangekomen. Prima kamer, helaas geen WiFi!!! Hier blijven we 2 nachten. Dan nog 280 km tot Sydney. Morgen wordt het 30 graden !!!!! Donderdag naar Sydney. Het wordt daar dan 37 graden !!!!!!! Geen WiFi, dan voorlopig geen fofo^s. Afwachten maar.

1. Paula:
    12 december 2017
    Wat zijn jullie in een schitterend werelddeel en wij genieten mee🤗, wij, die hier in de sneeuw en gladheid zitten😩Op naar het volgende avontuur, veel plezier.
    Liefs, Mama en Paula😘😘😘