Zondag 10 -12

10 december 2017 - Merimbula, Australië

Eerst zon, daarna bewolking 24 graden. Iedere ochtend relaxed aan de dag beginnen. Eerst koffie, daarna koffie, wat eten en dan er op uit. Vandaag eerst naar het Walvissenmuseum in de plaats Eden geweest. Eden ligt aan de Twofold Bay. In deze baai werden, vanaf zee, de walvissen gedreven. Daarna ging men met de houten boten en de harpoen de walvissen te lijf. Een interessant museum waarin de geschiedenis van de walvisvangst duidelijk werd uitgelegd. In de maanden september, oktober en november zijn de walvissen in de zee voor Twofold Bay. Ze zijn op doortocht van het koude naar het warme water. In deze maanden kun je per boot, ook vanaf de kust, de walvissen waarnemen. Daarna doorgereden naar Green Cape Lighthouse. Een uitzichtpunt op zee met een grillige kust. Bij deze kust zijn veel schepen vergaan. Om daar te komen, moesten we eerst een onverharde weg van 25 km!! overbruggen. Maar wat een geweldige wereld!!! Onderweg ongeveer 20 Kangoeroes en 2 Wombatten gezien. Het blijft bijzonder. De ruigheid van de kust , het is fascinerend!! Zie de foto's. We hebben nog een nacht bijgeboekt omdat we morgen een wandeling van een paar uur willen maken in het Ben Boyd National Park.

1. Marieke:
    11 december 2017
    Die wombatten zien er wel erg schattig uit! Zijn ze bang voor jullie of komen ze wel bij jullie in de buurt? Het ziet er allemaal weer geweldig uit!