Vrijdag 5 - 1

5 januari 2018 - Venus Bay, Australië

Zonnig en 25 graden.
Onderweg naar Phillip Island gestopt in de plaats San Remo. Daar werden de pelikanen gevoerd. We hadden geluk omdat er ook een 100 oude auto's geparkeerd stonden. Tien naar het Koala park. Hiervan hadden we veel verwacht, maar viel erg tegen. Slechts 5 koala's hoog in de boom (25 mtr) gezien. Daarna naar the Nobbies gereden. Fascinerende rotspartijen waar het water tegenaan beukt. Veel rotspartijen gezien, maar deze was bijzonder. Toen naar een baai waar de pinguins bij donker aan land komen om hun jongen, die in dit gebied in hun nest zitten, te voeden. Vanaf tribunes kun je de pinguïns in donker aan land zien komen. Helaas was het uitverkocht; ongeveer 500 mensen. Wij hadden een prachtige plek gevonden om het schouwspel te kunnen volgen. We moesten wel 3 uur wachten voordat het donker was. Na 1 uur kwam een ranger ons vertellen dat onze weg over een uur werd afgesloten omdat de pinguïns deze oversteken om bij hun jongen te komen. Iedereen die dan nog aanwezig is, krijgt een boete van 350 euro. Helaas weg en naar huis. Hierdoor het laatste uur in het donker gereden. Als het donker is, gaan de dieren op pad. Omdat je door de natuurgebieden rijdt, is de kans dat je een kangoeroe of iets anders, een stuk groter. Een kangoeroe vlak naast ons zien huppelen. We zijn veilig thuisgekomen. Was toch wel spannend in het donkere gebied. Morgen blijven we thuis omdat het 40 graden wordt. Code rood voor bosbranden.