Oud en Nieuw / Nieuwjaarsdag

1 januari 2018 - Sandringham, Australië

Een heldere avond met weinig wind. 15 graden. Om 20.30 met de trein naar Melbourne. In Docklands, een gedeelte van Melbourne, was het zicht op het vuurwerk het beste. Omdat er vanaf meerdere gebouwen in de stad vuurwerk werd afgeschoten, kon je niet alles zien. Eerst om 22.00 uur naar de  controlekamer van Melbourne TV, Chanel 7. Interessant om te zien hoe het tv programma wordt geproduceerd. Pete heeft ons een en ander uitgelegd en laten zien. Toen een plek gezocht op Docklands tussen de vele mensen. Oud en Nieuw is heel anders dan bij ons. Niemand heeft vuurwerk of alcoholische drank bij zich. Dit is verboden en tussen het publiek bevinden zich politiemensen in burger! Een zeer gedisciplineerd publiek! Geen gekke dingen, geen rotzooi op straat; iedereen relaxt! Australie kent ook geen oliebollen. Omdat wij anders gewend zijn geven wij de voorkeur aan onze tradities, ondanks de troep, milieu enz. Om 01.00 uur in de overvolle trein naar huis. Het openbaar vervoer is de hele oudejaarsdag gratis. ‘s Morgens gezellig met elkaar buiten in het zonnetje gebruncht. Omdat we bericht kregen dat de oom van Corrie ziek op bed ligt, hebben we het bezoek aan hem tot een latere datum in Januari uitgesteld. Morgen naar Paul en Debra in hun vakantiehuis bij zee in Venus Bay. Zij gaan woensdag weg en wij blijven tot zondag.

1. Magda:
    1 januari 2018
    De beste wensen voor het nieuwe jaar. Geniet van het heerlijke land. Dikke kus van Roan Zoë Aleid en Anita
  2. Ria:
    2 januari 2018
    Alle goeds en een heel gezond 2018.
    Nog veel plezier!
  3. Keestra:
    2 januari 2018
    Folle lok en Seine foar 2018.
    Piet en Aukje
  4. Deventer:
    5 januari 2018
    здрасти Вен и Коррир - щастлива нова година! И брат Вен - поздравления със своя рожден ден - желая ти много здраве