Maandag 18 - 12

18 december 2017 - Sydney, Australië

Grotendeels zonnig en 30 graden. Vandaag met de ferry naar het schiereiland Manly gevaren. Een vaartocht van 25 min. Vanaf het water krijg je een mooi uitzicht op de skyline van Sydney en heb je ook een ander zicht op het Operagebouw en de Harbourbridge. Gisteren lag er een heel groot cruiseschip aan de kade. Vandaag lag er weer een nieuw cruiseschip. Manly heeft prachtige stranden en baaien. Ook weer een stuk door een Nationaal Park gelopen. De bijzondere soorten bomen en mooie flora en fauna blijven ons verbazen. Manly is ook een geweldige omgeving om te zonnen op de stranden, picknicken, barbecuen of gewoon op de vele bankjes genieten van het uitzicht. Alles is goed geregeld! Vele toiletten, speciale drinkwaterplekken, aangelegde tuinen enz. Kortom: complimenten voor de Australiërs! Morgen laatste dag Sydney. Wordt weer bijzonder. We gaan ‘s middags op 306 m hoogte lunchen (lopend buffet) op de hoge Eye Tower toren. Deze draait in 80 minuten 360 graden rond. Onze lunch duurt 90 minuten. We hopen dat de weersverwachting uitkomt; zonnig en 32 graden. Hopelijk een mooi en ver uitzicht.