Donderdag 7 - 12

7 december 2017 - Bairnsdale, Australië

Zon en 22 graden.  Wij zijn naar de stad Paynesville gereden om daar lopend met de watertaxi over te steken naar het eiland Raymond Island. Dit is 14 km lang en 4 km breed. Wij hebben daar een route gevolgd van de koala beertjes en de kangoeroes. En ja hoor! In de bomen de koala beertjes en op open vlakten de kangoeroes. Toch wel bijzonder zo in de vrije natuur. We werden aangesproken door een Australische Nederlander. Hij had ons horen praten. Zijn naam is Johannes Kuiper. Nu 85 jaar! Geboren in Franeker, verhuist naar Arnhem en vele jaren gewerkt in Amsterdam. Hij kwam zonder werk en via een Duits bedrijf in Melbourne terecht gekomen. Dit was 40 jaar geleden en hij woont nu al 25 jaar op het eiland. We hebben 3 uur met hem doorgebracht. Eerst koffie, daarna heeft hij ons naar de speciale  kangoeroeplekken gebracht en als afsluiting Fish en chips. Een bijzondere middag met koalabeertjes, kangoeroes en een man met een interessant levensverhaal. Daarna nog naar de plaats Lakes Entrance, waar de zee via meerdere stromen binnenkomt. Daarna huiswaarts voor de sla, gebraden kip en fruit na. Morgen via het grimmige binnenland naar de grotten van Buchan. Hierna verder naar onze eindbestemming Orbost, voor een verblijf van 1 nacht.

1. Sarie:
    7 december 2017
    Wat een belevenis . Zo heb je weer een bijzonder mens ontmoet.
  2. Ria:
    7 december 2017
    Wat interssant om zo het levensverhaal van deze Australische Nederlander te horen.
  3. A.engbrenghof:
    7 december 2017
    Wat ziet het mooi uit. Wij komen er zo snel mogelijk aan. Mooie foto's. (Ik zie Ben niet zo vaak op de foto's)
  4. Magda:
    7 december 2017
    Wat was het weer een geweldige dag voor jullie. Het is geen saai verslag.