Dinsdag 5 -12

5 december 2017 - Fish Creek, Australië

Een regenachtige dag. 18 graden. Vandaag naar de plaats Yarram gereden (60 km) omdat daar in de buurt de Tarra valley ligt. In deze valley is het Tarra-Bulga National Park. Het is een Rainforest. En dit was het letterlijk en figuurlijk. We hebben daar heel veel regen gehad. Goed voor de natuur, maar minder goed voor ons. De begroeiing is zo dicht, dat 90 % van het zonlicht wordt tegengehouden. Daardoor een stabiele groeisituatie. Ondanks de regen hebben wij een zeer indrukwekkende middag gehad. De imposante bomen, de grote varenvariatie. De mist tussen de boomtoppen gaf een mystieke indruk. Je voelt je heel klein tussen het grootse van deze overweldigende natuur. Zie de video. In het volgende Nationaal Park hopen we tijdens een wandeling ook de vogels en dieren te zien. Morgen gaan we naar Bairnsdale; totaal zullen we ongeveer 200 km rijden. Daar hebben we voor 2 nachten ons volgende hotel geboekt.

1. Magda:
    5 december 2017
    Prachtige varens en wat verschillend groen. Gefeliciteerd met Sint Nicolaas. Doen de nederlanders nog iets op 5december daar. Vandaag de 5e koud maar droog hier. Heel fijn voor de ouder man. Jullie nog veel mooie dagen.